Ռուսաստանի արտգործնախարար Սերգեյ Լավրովն «ամոթալի» է որակել եվրոպացի դիվանագետների վարքագիծը, որոնք հրաժարվել են մասնակցել ՈՒկրաինայի հարցով հատուկ հանդիպմանը, որի ընթացքում նրանք ցանկացած հարց տալու հնարավորություն ունեին՝ հաղորդում է ТАСС-ը։ «Դա խայտառակություն է ցանկացած դիվանագետի համար: Ահա թե ինչու դեռ չենք շփվում նրանց հետ, բայց նրանք նույնպես չեն շփվում մեզ հետ, միայն՝ երբեմն, երբ որևէ որոշակի թեմա է արծարծվում»,- շեշտել է Լավրովը։               
 

«Երաժշտությունն ինձ համար աշխատանք չէ, եղելության ձև է»

«Երաժշտությունն ինձ համար աշխատանք չէ, եղելության ձև է»
18.01.2014 | 19:40

Հարցազրույց Արամ ՂԱՐԱԲԵԿՅԱՆԻ հետ, որ տպագրվել է «Մենք, դուք, նրանք» թերթում 2008 թվականին:


Հայաստանի պետական կամերային նվագախումբը շուտով հայ երաժշտասերներին կներկայանա երեք համերգային ծրագրով` Կամերային երաժշտության տան դահլիճում, Հայաստանի ազգային պատկերասրահի Որմնանկարների սրահում եւ Ա. Խաչատրայի անվան համերգասրահում: Ստեղծագործական աշխատանքով ծանրաբեռնվածությունը չխանգարեց, որպեսզի նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր, ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործիչ Արամ Ղարաբեկյանը հանդիպի մեզ հետ և բարեհաճորեն պատասխանի մեր հարցերին:


-Մաեստրո, Դուք տասը տարուց ավելի ղեկավարում եք Հայաստանի պետական կամերային նվագախումբը: Դրանից առաջ ուսանել և աշխատել եք աշխարհի տարբեր հատվածներում` Իրանում, ԱՄՆ-ում, Եվրոպայում: Հայաստան գալով` բերեցիք մեզ` հայաստանցի ունկնդիրներիս համար բոլորովին նոր, թարմ շունչ դասական երաժշտության մատուցման ոլորտում: Ինքներդ ինչպե՞ս կարողացաք հարմարվել ստեղծագործական նոր միջավայրին:
-Առաջին անգամ եկա Հայաստան 1992 թվին: Մինչ այդ չէի եղել այստեղ: Ինչպես որ սփյուռքում ծնված, մեծացած յուրաքանչյուր հայի համար` առաջին այցելությունը շատ մեծ իրադարձություն էր: Սփյուռքում ապրող հայի համար Հայաստանը, հայը շատ բարձր իդեալներ են: Երբ գալիս ես այստեղ, նախ այդ կուռքերն են կոտրվում, որը շատ բարդ պրոցես է: Շոշափում ես իրականությունը և այնպիսի բաներ ես զգում տեսնում, ապրում, մի այնպիսի արտառոց իրավիճակում ես հայտնվում` թե’ ֆիզիկապես, թե’ հոգեպես, որ դժվարանում ես այդ բոլորն ի մի բերել: Երբ 1997-ին արդեն եկա` ապրելու Հայաստանում և ղեկավարելու Կամերային նվագախումբը, ինչ-որ չափով ծանոթ էի Հայաստանի երաժշտական կյանքին: Քանի որ շատ տարբեր երկրներում, շատ տարբեր մշակութային միջավայրերում եմ աշխատել, ինձ մոտ արդեն կար այն բնազդը, որ կարող եմ գնալ ցանկացած տեղ և զբաղվել իմ աշխատանքով: Հիմա էլ, երբ նվագախմբի հետ փորձ ենք անում, միշտ երաժիշտներին ասում եմ` պատկերացրեք, որ մենք այս փորձն անում ենք ոչ թե Երևանում, այլ համաշխարհային ամենաբարձր չափանիշներին համապատասխանող մի վայրում. աշխատե’ք այդ մոտեցումով: Գալով Հայաստան` իմ հայրենիք` փորձել եմ հուզականությունը թողնել մի կողմ, և դա ինձ մեծապես օգնել է: Բայց շատ բարդ է, որ հետո տարբեր պատրվակներ են առաջանում` արդարացված ու չարդարացված, որոնք խանգարում են ստեղծագործել: Դու պիտի կարողանաս մի ներքին հոգեբանական դիսցիպլինով, մեդիտացիայի սկզբունքով քեզ անջատել ամեն ինչից ու տրվել քո գործին, տվյալ դեպքում` երաժշտությանը:
-Մեր պորբլեմատիկ իրականությունը շա՞տ է խանգարում անել այդ:
-Բնական է, որ խանգարում է: Ինչ-որ տեղ դա իր դերակատարությունն ունի: Ու ես ոչ թե անտեսում եմ, չեմ ուզում իրականությունը տեսնել, այլ մտածում եմ, որ պետք է այդ երկուսի միջև գտնել հավասարակշռության եզրեր, որովհետև պրոբլեմ ասվածը վերջ չունի աշխարհում: Մեկն այնքան շատ պրոբլեմ ունի, որ չգիտի ինչպես դրանցից ազատվի, մեկ ուրիշն էլ այնքան անհոգ է, որ չգիտի` ինչպես իր համար պրոբլեմ ստեղծի: Այնպես որ, պրոբլեմը վերջ չունի:
-Կամերային նվագախմբի կազմում ընդգրկվելու համար, բացի մասնագիտական բարձր որակներից, ի՞նչ հատկանիշներով պիտի օժտված լինի մարդը, որպեսզի ձեր միջև կայանա փոխըմբռնում, գոյանա ստեղծագործական աշխատանքին նպաստող առողջ մթնոլորտ:
-Կարելի է լինել վիրտուոզ կատարող, բայց անկառավարելի հոգի: Նվագախումբը մի ընդհանրական երևույթ է, շատ գեղեցիկ մի սիմբիոզ, որում պիտի լինեն անհատականություններ` օժտված երաժշտական բոլոր անհրաժեշտ տվյալներով, շնորհքով, տաղանդով, բայց միևնույն ժամանակ դիրիժորի միջոցով այս բոլոր անհատականությունները պիտի համադրվեն ու դառնան մի ամբողջական, մի նոր միավոր: Բնականաբար, որևէ աշխատանքի, հատկապես նվագախմբի հետ աշխատանքի դեպքում հաջողությունների հասնելու համար տարիներ են հարկավոր: Կա հղկվելու, միմյանց հետ մերվելու մի երկար գործընթաց: Օրինակ` երբ դուք տրամադրված եք մի հոյակապ ճաշատեսակ պատրաստել, երբ գնել եք բոլոր բաղադրիչները, կտրատել եք, համեմունքները լցրել, դա դեռ չի նշանակում, որ հինգ րոպեից այն կարելի է ուտել: Որոշակի ժամանակահատված պիտի անցնի, մինչև այդ բաղադրիչները եփվեն, և ճաշը պատրաստվի: Նույնն էլ նվագախմբի դեպքում է: Այն ունի իր ներքին ժամանակը: Եթե ամեն ինչ ճիշտ է արվել, մնում է համբերատար սպասել, որ այն հասունանա և դառնա ամբողջական միավոր:
-Համերգային ծրագիր կազմելիս ի՞նչ գործոններով եք առաջնորդվում (դահլիճի ակուստիկա, երաժիշտների կատարողական վարպետություն, միջավայր, ունկնդրի ճաշակ, ներքին տրամադրվածություն…):
-Շատ հանգամանքներով է պայմանավորվում ծրագիրը` նայած թե ինչ նպատակի է ծառայում տվյալ համերգը: Երբեմն լինում է մի գլխավոր թեմա կամ ստեղծագործություն, որի շուրջ հավաքվում է ամբողջ համերգը: Երբեմն լինում է գաղափար, որը վճռում է ծրագրի բովանդակությունը: Ամենալավ օրինակը բերեմ. Ինչպե՞ս կկազմեք ծաղկեփունջ: Ոչ միշտ` նույն ձևով: Յուրաքանչյուր համերգ ունի իր ներքին հոգեբանական թեմատիկան: Շատ կարևոր է ստեղծագործությունների ընտրությունը: Եվ ընդհանրապես, առաջին լռությունից մինչև վերջին լռություն, այսինքն` համերգային ծրագրի մեկնարկին նախորդած լռության մեկ վայրկյանի և վերջին նոտայից մինչև ծափահարությունները եղած լռության մեկ վայրկայնի արանքում մի որակական, հոգեկան հարթություն պիտի փոխված լինի: Եթե չի փոխվել, ուրեմն ինչ-որ բան այնպես չէ:
-Ստեփանակերտում Կամերային նվագախմբի համերգը խոշոր մշակութային իրադարձություն էր: Տարբերությունը մե՞ծ էր Ստեփանակերտի հանդիսատեսի և աշխարհի առաջնակարգ դահլիճներում Ձեզ ունկնդրած հանդիսատեսի հետ փոխշփման պարագաներում:
-Նախ կցանկանայի ընդգծել մարդկային գործոնը: Առաջին անգամ մեկ բեմի վրա համախմբվեցին Արցախի և Հայաստանի երաժիշտները: Կարծես` մենք հավաքվել էինք տոնելու այդ միաձուլումը: Դա գիտե՞ք ինչ մեծ էներգիա է: Անբացատրելի, շատ ուժեղ էներգիա է: Դա հոյակապ է` անկախ այն բանից, թե ինչ ստեղծագործություն ես նվագում` Մոցարտ, Տիգրանյան, թե մեկ այլ բան: Այդ համերգը շատ բան տվեց անձամբ ինձ: Բնականաբար, առաջին քայլն էր, որ դարձավ առաջին բանալին, խորհրդանիշը, ցույց տվեց, որ մենք կարող ենք միասնական լինել, միմյանց հետ լինել, միասին ապրել: Ծրագրված է ունենալ ամենամյա արցախյան փառատոն, որին կմասնակցեն երաժիշտներ և երաժշտական կոլեկտիվներ ոչ միայն Հայաստանից, այլև արտասահմանից: Այսինքն` այդ ծրագիրը շատ հետաքրքիր զարգացում պիտի ապրի:
-Դասական երաժշտությունը Ձեզ համար աշխատանք է: Լինո՞ւմ այնպես, որ դժվար աշխատանքային օրվանից հետո շատերիս նման Դուք էլ հանգստանաք հենց դասական երաժշտություն լսելով:
-Երաժշտությունն ինձ համար աշխատանք չէ, եղելության ձև է: Հետևաբար, երաժշտությունից չէ, որ հոգնում եմ, այլ երաժշտության համար պայմաններ ստեղծելուց եմ հոգնում: Դրանք լրիվ տարբեր բաներ են: Մեկը արվեստ է, մյուսը ընդհանրապես արվեստի հետ կապ չունի: Հետևաբար, լիցքաթափվելու համար էլ դիմում եմ երաժշտությանը: Նախընտրում եմ երաժշտությունը լսել կենդանի: Ձայնագրություններ շատ քիչ եմ լսում, որովհետև ձայնագրություններն այն էլեկտրական ուժը չունեն:
-2007 թվականը Ձեզ համար պարգևատրումներով հարուստ տարի էր: Արժանացաք ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործչի կոչման, Ստեփանակերտի համերգը համարվեց դասական երաժշտության ասպարեզում տարվա լավագույն նախագիծ: Դուք մարդկային ո՞ր տեսակին եք պատկանում. պարգևները առիթ են մի փոքր շունչ առնելու և վաստակած հանգստի՞, թե՞ Խթան` նոր ստեղծագործական որոնումների համար:
-Անշուշտ, պիտի ասեմ, որ գնահատվելը հաճելի բան է: Բայց հստակեցնեմ` ոչինչ չի արվում հատկապես գնահատականի համար: Հետևաբար, երբեք չկա շունչ քաշելու, հանգստանալու նպատակ: Ինձ համար միշտ կարևոր է, թե ինչ խնդիրներ են դրված իմ առջև: Ինքս եմ միշտ իմ ամենախիստ և անզիջում քննադատը: Անցյալով ապրելն ամենահեշտ բանն է: Այսօր եթե ես պատմեմ, թե որ բեմերի վրա եմ եղել, ովքեր են ինձ լսել ու ծափահարել, ինչ դիպլոմների և շքանշանների եմ արժանացել, դա, անշուշտ, լավ է: Բայց ամենից կարևորն այն է, թե այս պահին ես ով եմ և ինչ եմ անում: Եթե բոլոր հաջողություններից հետո վայրեջք եմ կատարում, այդ բոլորը արժեզրկվում են: Այնինչ դրանք պիտի պատճառ լինեն, որ կարողանաս ավելի բարձրանալ ու մշտապես բարձրացնել քո նշաձողը` որպես երաժիշտ, որպես արվեստագետ, որպես մարդ:

Հարցազրույցը` Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1930

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ